Veckan som vart...

Tänkte mig pröva på en annan metod denna vecka, därav seg uppdatering på bloggen! Jag ska försöka sammanfatta vecka med några väl valda ord och tankar, men samtidigt skriva lite om förra helgen som var!

Helgen iaf var väldigt trevlig hos Sofia. Även om det bara var en minimal del av klassen (4 st) + Lindas pojkvän Andreas o sen Emelie, så hade vi en härlig kväll. Att få träffa Martina igen, som var (och fortfarande är) en väldigt nära vän, var riktigt skoj! Hon är verkligen en person som jag känner att man kan prata med allt om, vi har en så go relation att det känns naturligt o bara vara. Är otroligt glad för henne o Jimmys skull med, att dem har det bra tillsammans och barnet som är väntat om ett tag...hon kommer bli en toppenmamma :) Iaf, så hämta jag Martina innan vi begav oss till Sofia där dem andra väntade på oss. Fick en rundtur i huset av Sofias dotter Ebba, härlig liten tjej som va mäkta stolt över alla sina Pippi-saker. Hon hade en härlig kommentar senare med, Ebba, innan dem åkte till deras farmor och farfar, som var:

Dotter Ebba till mamma Sofia:
Ebba - Vart är Martinas pappa nånstans?
Sofia - Men Ebba, hennes pappa är ju inte här!
Ebba - Joo! Han sitter ju ute i vardagsrummet (hon, Sofia och Martina var i köket). Där ute i soffan!

Så pekar hon på mig! HAHAHAHA, hon hade fått för sig att jag var Martinas pappa :) Vi antog att hon koppla till mitt skägg, då hennes egen pappa oxå har skägg! Så lilla söta Ebba trodde jag var Martinas pappa. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta! Ser jag så gammal ut, eller ska jag ta det som en komplimang, hm???

Kvällen fortsatte iaf med god mat i form av tacos, för att sedan bänka oss framför tv:n med godis, chips, ostbågar, coca-cola och öl (till mig och Andreas). Det var ju melodifestivalen, och det missar inte Sofia eller Linda för hela världen, helt sjukt vad mkt de kan om det! Förhörde Linda på massa frågor i en tidning, hon kunde nog alla utom 2 (o dem frågorna va om låtar från typ 70-talet, så de e förståeligt). Vi avsluta kvällen med att spela ett roligt spel, som Emelie alltid bär med sig verkar det som! En form av charader iaf, och vi ska alltid köra tjejer mot killar, jag och Andreas hade inte en chans mot dem....vi fick nöja oss med ett gott skratt, för vi såg så dumma ut när vi försökte visa vad vi var för något, haha! När kl. började närma sig 23.00, så tackade jag för mig och begav mig till Bryggeriet, ville kika på vad Asper o Eurodisco skulle köra för låtar på sitt 80- och 90-talstema. Var hyfsat skoj där med, o kvällen/natten avslutades med efterfest hos Patricia!


Kort kommentar om söndagen....förstår inte varför alla i fotbollslaget skriker om träningsvärk efter brottarträningen och gymmet! Vilka mesar dem e i laget :P haha! Nej, men allvarligt så var träningen riktigt skoj på söndagen, var glad över att jag inte drack mkt under lördagen, hade jag inte orkat hela träningen isf! Sen på kvällen var det tänkt att träffa en person, men efter lördagens bravader för hennes del, så var inte kroppen o knoppen med riktigt! Så den kvällen får sparas till en annan dag kanske :)


Nu ska vi se om jag kan sammanfatta veckan som hittills vart på ett bra sätt! Det har iaf vart en väldigt lugn vecka på dagtid, en hel del tid har spenderats framför datorn! Har hunnit träna en del iaf, måste börja bygga upp muskler inför fotbollssäsongen nu! Man har ju även kikat en del på OS, har sett alla sveriges hockeymatcher iaf (både dam och herr)! Det är det som intresserar mest under OS, hockeyn! Onsdagen bjöd iaf på gott sällskap hos Andreas igen, vi har ju bildat "onsdagsklubben", några kompisar i Skövde från högskolan. De som var med var jag, Andreas, Johanna, Sofia och Mariah. Vi körde lite kortspel, o hade lite gott vin, öl, cider, whisky och smirnoff. Vi kan iaf säga att jag är kung på Chicago :) dem andra hade inte en suck, hehe! En trevlig kväll, där man kan lufta tankarna om allt möjligt...blev rätt sent på natten, då jag va kvar längst hos Andreas (som alltid, blir ju så när man bor precis bredvid :P )! Gick upp till mig lagom till när hockeyn börja iaf, så avsluta dagen/natten med att heja fram Tre kronor!

Igår kväll/inatt så blev det en lugn start på kvällen, tills Didrik var klar på husaren o bogrens, så åkte vi hem te han i Tidaholm o gjorde käk o körde efterfest :) ja skippa utgången, va inte så sugen på det, de räckte med efterfest, haha! Vi lyckades med bedriften att ha sönder en hel ketchupflaska iaf, så hela mattan/golvet/väggar och jag fick ketchup på sig :P bara o lägga i tvätten o hoppas på de bästa! Blev en god middag på natten iaf, de gjorde du bra Didrik! Några öl på det, sen var det att nanna kudden....

Nu är det som sagt fredag, och det kan bli en skoj helg detta! Ska in till Tidaholm sen ikväll igen, blir lite fest och bastu ikväll, förbereda sig inför the big party imorn :D Nu ska vi iaf ladda inför Tre kronors match ikväll, hoppas dem spöar skiten ur dem där vitryssarna!!!


// Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0