Chill out


Vad seg gårdagen var! Hade förhoppning om att jag skulle orka städa och tvätta på förmiddagen o eftermiddan igår, men det va kört så fort jag vaknade kände jag! Var hur seg som helst, hade inte nån motivation till o springa upp o ner från tvättstugan. Nepp, det fick vänta till fredagen tänkte jag! Istället blev det en lugn dag tillsammans med Wolmar, ner till han på eftermiddagen och spela lite Mario Kart på hans Wii. E superskoj det spelet, och nu börjar jag bli bättre och bättre på det :) Innan var Adde helt överlägsen, men nu kan ja vissa ggr konkurrera om 1a platsen. Det blev ett antal race innan vi bestämde oss för att ta oss en promenad i det fina vädret. På med jacka, mössa och vantar o sen bege sig ut! Promenad en sväng runt Skövde, in på Gengåvan för att kika om de kommit nåt skoj...vi såg några häftiga glas som vi var sugna på att köpa, men dumt nog hade vi båda glömt plånboken hemma! "Vi tar det nästa vecka", sa vi då, så börja vi traska vidare istället, haha!





Tog en sväng genom centrum på hemvägen och när vi kom till rese, såg vi hv71s buss utanför, och en massa folk som klev ut! Vi blev lite fundersamma, vad gjorde dem i Skövde, när de skulle spela match i Jkp samma kväll, om bara 1 timme framåt. Vi kände dock inte igen någon av de första spelarna som kom ut, så vi fortsatte vår vandring hemåt...dock lite sugna på att vända om, o fråga vad deras ärende var i Skövde, och varför de tog bussen för att åka vidare med tåg (då dem gick in på resecentrum). Vi skiljdes åt vid våra olika hus, jag och Adde, för att gå upp till var och sitt, o fixa med middagen. Min bestod av hasselbackspotatis, schnitzel och bearnaisesås, smaka mumma :D

Kvällen bestod av att lyssna på radio, för att följa kvällens hockeymatcher samt att kika på tv:n o bandymatchen mellan Lidköping - Edsbyn! Ner till Andreas senare för att umgås lite till! Blev några race mariokart igen, ingen vinst för mig dock, men sedan körde vi golf istället, där var jag totalt överlägsen :) sen några pingismatcher innan vi bestämde oss för att nanna kudden, kl var trots allt halv 2 på natten!


Torsdagens tanke som jag och Andreas fundera kring, var dock detta varför alla ska klaga så mycket på vädret! Har pratat om detta förut, och självklart så e det tråkigt när det drabbar vissa negativt och att det blir förseningar med kommunaltrafik, tåg osv. Men se det positiva med snön istället :) tänk vad skoj alla barn har ute nu, de kan leka som aldrigt förr! Vi vet inte när vi kommer ha så här mkt snö nästa gång i Sverige, så jag tycker vi ska passa på, och leka som galningar allihop, barn som vuxen! VÅGA ÄLSKA SNÖN :D


// Ciao


Kommentarer
Postat av: Mia

Hör av er nästa gång ni spelar Mario Kart så kan vi tävla ;)

2010-03-05 @ 18:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0