Match


Idag var det som sagt premiärmatch för oss i Stenstorp! Motståndet var Fagersanna. Första gången i år som vi rör en boll, då alla träningar blivit inställda pga snön, men jag tyckte att det såg oförskämt bra ut, fast vi inte haft någon boll ännu! Första halvlek testades 4-4-2, gick väl sådär, blev lite rörigt i defensiven stundtals. Andra halvlek ändrades till ordinarie spelsystem, 4-3-3 (blir mer som ett 4-1-2-1-2, då hela laget spelar centralt utom ytterbackarna som har kanterna för sig själva).

För mig gick det hyfsat idag, var som sagt första gången man rör en fotboll på jag vet inte hur länge! Spelade vänsterytter i 1a halvlek, hade några bra stunder, framförallt hörnorna och inläggen är jag nöjd med, det andra får man jobba lite på. 2a halvlek spelade jag forward, då kom jag in i matchen på ett bättre sett, trivs mer centralt i banan, kunna jobba på större yta och få hämta boll mer centralt, det gillar jag :) Vi tog över matchen ännu mer i 2a halvlek och spelade riktigt bra fotboll, jag gjorde reduceringsmålet till 1-2, och sen kunde Söder skicka in kvitteringen, efter sambalir av mig och Ulrik på kanten innan! Tappa lite spel efter det, o dem kunde göra 3-2, men det kvittar! Resultat e oviktigt, vi spelade bra fotboll och vi oss en genomkörare iaf, var gött o få sparka boll på en fotbollsplan igen :)

Nu ska vi träna på konstgräset imorn, får vi åtminstonde 1 träning med boll, innan det är dags för nästa träningsmatch på söndag nästa vecka, då mot Hörnebo!

Dags o ta de lite lugnt nu, få sig lite sömn snart kanske, är lite sleten sådär :P hahaha...


Hade gott /// Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0