Sluttampen


Nu är det inte långt kvar! Endast 5 nervkittlande matcher återstår av grundserien i årets elitserie, sen är det äntligen dags för slutspel! Tänk att man har en 55 matcher lång transportsserie, innan det är slutspel. Det är väldigt lång tid, sammanlagt 3300 minuter i matchtid! Som sagt, väldigt lång tid. Iaf så är det Djurgårdens IF som är en av årets överraskningar, tillsammans med Saik.

Djurgården har alltid vart mitt lag, laget i mitt hjärta sedan spädbarnsålder! Min första match som jag var på, då var jag inte gammal, det var med familjen och sen morfar, var sjukt skoj! Mindre roligt var att jag blev sjuk den kvällen, så sprang ut o in från toan på Globen den matchen! Men det jag såg, var otroligt skoj :) sådan härlig stämning, och över 10 000 personer som var där och hejade fram sitt lag! Har sett en antal matcher efter det, alltid lika roligt, speciellt när järnkaminerna är med och stöttar fram sitt lag, något liknande tryck på en hockeyarena kan inget lag i Sverige skapa!

Om dryga 2 veckor är det iaf återigen dags för slutspel, och om jag själv får tippa, skulle jag tro att det kommer vara Djurgården och Linköping som slåss om vinsten i finalen! Det är de lagen som är starkast på hemmaplan, och har ett stabilt bortaspel. Båda lagen kommer dessutom ha fördel av hemmaplan, 1 match mer hemma, som det ser ut nu. Frågan är bara vem av dem som får fördelen av de 2, kampen om 1a platsen i serien är stenhård! Jag hoppas så innerligt på Djurgården nu, det var längesen det var ett sådant bra lag! Och det känns som att det är dags för en ny storhetstid för mesta mästarna, att dominera den svenska ishockeyn ett antal år framöver.

På lördag blir det iaf att kolla hockey med brorsan och PK, kommer bli en tuff match mellan Djurgården och Luleå, men vi vet ju alla att det är DIF som kommer dra det längsta strået som alltid, eller hur PK ;)


Annars hoppas jag att det blir match för oss på söndag, även om vi inte fått tillfälle att kunna träna något utomhus med boll ännu, pga av vädret, så vore det skoj att få spela match! Känna lite glädje med fotbollen nu igen, nu när man kört den där tråkiga försäsongsträningen som bara innefattar gym, brottarträning och löpning! Visserligen har jag inte kunnat delta så mkt i den gemensamma lagträningen, utan har fått sköta min egna träning på gymmet i Skövde och löpning på hemmaplan! Längtar iaf tills man får känna på lädret igen, och den härliga känslan av att spela match igen :)


Nu ska vi ta o fortsätta med det andra jag höll på med, sedan blir det att träffa Andreas en sväng, o sen ska man försöka hinna med o träna ikväll! så.....



// Ciao


Kommentarer
Postat av: Daniel

Den matchen var jag med på, när du blev sjuk..... kommer du ihåg när det var??

2010-03-05 @ 18:49:19
Postat av: OG

Jaa, det var du ja :) Minnet e bra men kort, haha!

2010-03-05 @ 19:04:30
URL: http://olivergerdin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0