Vädret


Är det inte en underbar vintern vi har fått denna gången? Förstår inte varför alla ska klaga så mycket på snön, nu när vi äntligen fått den! Man minns när man var yngre och alltid längtade på den första snön, så man kan junde gå ut och leka, kasta snöbollar, göra snögubbe, snölyktor och massa annat roligt. Minns så väl de första vintrarna nere i västergötland (flyttade ner hit strax innan jag fyllde 10), då jag, min bror och vår kompis Svante hittade på massa roliga saker, framförallt att bege oss ut och spela hockey/bandy ute i snön. Det kunde bli hårda duster, men det var alltid lika roligt, och efteråt kom vi in till varm choklad och mackor. Det var tider det, önskar att man kunde få gå tillbaks 10 år i tiden och få uppleva det igen! Jag tycker att vi ska vara glada för att vi fått så mycket snö, och framförallt vara glada för barnen skull! Tänk så roligt dem har ute nu!

Visst kan jag önska att det vore sommar med, att få springa ut på en grön gräsmatta och spela fotboll! Finns nästan inget härligare än den känslan, att känna det nyklippta gräset dofta, spela lite fotboll, och sen dricka iskallt vatten för att släcka törsten!

Men jag njuter iaf av vädret nu, och kan gärna vänta lite till på det där gröna gräset! Iaf när man kollar ut genom fönstret en dag som denna, vitt snö på marken, solen skiner och en blå himmel! Ibland räcker det för att göra en dag till härlig :)


// Ciao

Kommentarer
Postat av: Mia

Mmm det finns inget bättre än en riktig vinter!

2010-03-03 @ 16:25:43
URL: http://miamariah.sytes.net
Postat av: OG

Nepp, det gör det verkligen inte :)

2010-03-03 @ 17:54:09
URL: http://olivergerdin.blogg.se/
Postat av: Julia

Vintern har hållt i alldeles för länge!!

Är så trött på alla som säger att det är ju underbart. Visst kan det va underbarrt för dom som kan välja att vara inne. Men för andra som jobbar HELA dagarna ute i denna snön och kylan är det inte så himla kul... Man blir ganska less på det!

2010-03-03 @ 21:20:30
URL: http://juliaaleijon.blogg.se/
Postat av: OG

Klart det kan vara jobbigt för dig, som inte kan arbeta på normalt sätt! Dock är det så att i skolan så slussas barnen runt i olika skolor, eller får vara utomhus, pga att taket kan rasa in! Så det är samma sak där! Jag tycker inte vi ska klaga dock, alla ser bara till det negativa, jag väljer att se det positiva med snön :)

2010-03-04 @ 13:15:36
URL: http://olivergerdin.blogg.se/
Postat av: C

Babes, ska du me o leka me hästarna i snön imorn ;)Jag håller iaf me dej! Snö e bra mysigt och vad underbart de e att jobba ute när de e sånt här väder ;)

2010-03-06 @ 00:10:14
Postat av: OG

Mmm, det kan ja göra darling :) e så skönt med vädret ute nu, massa snö på backen och solen som skiner, så fint så! ;)

2010-03-06 @ 00:16:33
URL: http://olivergerdin.blogg.se/
Postat av: C

Vad bra, då kan du leka i snön me mej då xD oooohhh längtar tills imorn nu :) tihiii

2010-03-06 @ 00:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0