Varför är det så?


Har haft mig en liten tankeställare under dagen, nåt som jag funderat på ett tag och jag skulle vilja få större klarhet kring.

Det är såhär, jag har lärt känna väldigt många hästintresserade tjejer genom åren, som spenderar väldigt mycket tid nere vid stallet eller ridhuset. Utav alla dem tjejerna, så finns det ingen som har en pojkvän! Jag tänkte att undrar om det är vanligt förekommande, så jag pratade med några kompisar för att se om detta påstående stämde! Och alla sa samma sak (något undantag), det fanns nog inte en tjej som var tillsammans med någon, utan alla var singlar. Hur kan detta komma sig, var frågan som jag ställde mig då!

Första tanken var att hästarna tar mycket tid, det vet jag själv sedan mitt förra förhållande, då mitt ex hade häst och spendera mycket av sin tid i stallet. Men sen fundera jag kring, är det inte viktigare att hitta kärleken i en pojkvän, än att alltid prioritera hästen? Så resonerade jag själv iaf, att man hellre tänker på framtiden, och vad man vill ha då! Jag själv vill ha en famlij, med fru och barn, som man kan leva lyckligt med.

Nu kan jag tänka mig att många reagerar, att det är så mycket mer som inverkar och som man måste ta ställning till! Att man kanske inte hittat den rätte, att hästen är en viktig del av sitt liv, detta förstår jag mycket väl! Men är ändå inte den viktigaste frågan, vart vill man vara i livet när man är 30 +?

Jag vill inte verka taskig på något sätt, men av någon anledning så verkar det vara så, att hästtjejer har svårt med killar! Gillar det inte själv, men någon måste säga det, då gör jag det!


För att prata om något annat, så himla skön seger igår för Arsenal :) 5 - 0 seger i åttondelen, grymt bra anfallspel och en härlig match att kolla på. Nu ikväll får man bänka sig inför Man U - Milan, och hoppas att de blir förlust för Fergusons pojkar, de spelar ingen rolig fotboll, så ut med dem!!!


// Ciao


Kommentarer
Postat av: C

Kan ju vara så att vi är mycket mer självtändiga än andra tjejjer och att vi klarar av saker själva, dessutom kanske man inte har hittar mr right. Det är inte så att man väljer häst framför pojkvän, utan en proiriteringsfråga, hästar behandlar en inte som skit och sviker inte heller för den delen!

2010-03-19 @ 12:28:13
URL: http://caughtbycaylah.blogspot.com
Postat av: cl

tanken har aldrig slagit dig att det är killar som har svårt med hästtjejer? Ni killar klarar inte av att ni inte ligger ensamma på första platsen hos tjejen och att ni får anpassa er efter vårat liv lite grann? Det går att kombinera hästlivet med familjelivet. Men då vill det till att man delas på hemmasysslorna, det funkar alltså inte om tjejen ska sköta allt i hemmet. Du har inte mycket kött på benen...

2010-03-19 @ 14:48:54
Postat av: OG

Sista du skriver cl, tror jag inte är relevant i detta sammanhang! Vad det du om jag har mkt kött på benen?? Har som sagt utgått detta från personer som jag känner, och andra kompisar som känner hästtjejer! Att detta stämmer inte på alla, har jag inte sagt, utan majoriteten av dem jag har koll på!

2010-03-19 @ 15:09:28
URL: http://olivergerdin.blogg.se/
Postat av: Julia

Varför ska man ha pojkvän??? jag tänker på framtiden, det är därför jag har hästarna som nummer 1!!!! Jag vill kunna leva på hästarna när jag är 30+..

2010-03-28 @ 21:40:28
URL: http://juliaaleijon.blogg.se/
Postat av: josse

ja e kompis till julia....

ja tror som CL sa, vi är mer självständiga, VI har mer kött på benen och därför kan killar ha lite svårt att ta dom tjejerna, dom som inte fnittrar o vickar på handlederna o målar naglarna o har almänt feminina problem som att dom bröt en nagel m.m. vi har lite allvarligare problem, vi har vett intresse, ett väldigt starkt intresse som vi lever för, det tar så enormt mkt tankeverksamhet plus såååå mkt skitgöra, därav tror ja vi blir som vi blir. ja är en av dom som du inte har tagit me i din analys.. ja har kille, sambo faktiskt, ja har en hund o han en.. MEN skillnaden är att han har ett eget stooort intresse i jakten och han är huslig o han stöttar mig till 95% me hästarna, dom andra 5% kan han fårga om ja kan skippa dom NÅN gång, o ja vet, har man en så underbar kille som funkar så i ett förhållande, då skippar man hästarna den dagen han ber om de.. de g'ller bara o hitta rätt för sitt liv o hobby, o sånna som du (ta inte illa upp) kanske ska ha en som målar lite mer naglar än en som på kvällen inte orkar duscha o rensar bort hästskiten under naglarna lite snabbt? hahaha de låter vulgärt! ha de bra männskor!

2010-03-29 @ 08:28:03
Postat av: Matilda

Jag arbetar med hästar på heltid och har sambo sedan 10 år. Jag har alltid haft förhållande men tyvärr är det svårt att hitta en kille som orkar hänga med i mitt tempo. De flesta killar är för lata helt enkelt. Många hästtjejer är vana vid att jobba hårt och göra MYCKET av sin fritid. Man ska hinna tävla, rida, festa, shoppa, fika mm på samma tid som "vanliga" människor som har mer tid över. Det medför ett högt tempo och inte så mycket slapptid som andra.

Vääääldigt många killar vill sova länge, sitta och glo vid datorn osv och det pallar man INTE.

Även om jag festar till 05 så måste jag upp senast sju och jag vill då ha någon som hänger med i mitt temmpo. :)

Det är min enkla förklaring.

Sen är jag ju lite äldre också, men jag har inte märkt av att hästfolk är singlar? Inte de i min närhet i alla fall. :)

2010-03-29 @ 09:39:47
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Julia

kunde inte ha blivit bättre skrivet josse och matilda :)

2010-03-29 @ 23:33:34
URL: http://juliaaleijon.blogg.se/
Postat av: Lene-Therese

Detta var roligt att läsa. Tänker inte uttala mig om något här då jag inte orkar diskutera med hästbrudar men det kan vi ta imorn på fritids ;D

2010-10-05 @ 20:43:39
URL: http://lenetherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0